zaterdag 16 augustus 2014

De terug-naar-werk blouse

Het is alweer een heel tijdje geleden dat ik een projectje kon laten zien! Maar dat betekent niet dat ik stil heb gezeten. Sterker nog, ik ben in tussentijd via een weekendje Italië nog een weekje in Nederland geweest. Met één van m'n naaiprojecten (een verzoek van m'n schoonzusje, m'n eerste project op aanvraag!) mee in de koffer, om af te maken met de naaimachine van m'n moeder, zodat ik het die week nog zou kunnen overhandigen. Wat uiteindelijk nèt gelukt is. Foto's maken niet, dus ik moet nog even wachten tot ik die van haar krijg.

Ook ben ik druk bezig geweest met het veroveren van een baan! Superblij daarmee natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd hoeveel tijd ik nu nog overhoud voor m'n favoriete hobby... In ieder geval kan ik nog het blousje laten zien dat ik in mijn laatste twee werkloze weken heb gefabriceerd: een terug-naar-werk blouse dus.


Het patroon komt van de burdastyle en was toen ik het gedownload heb nog gratis, nu kost het 99 cent. Ik heb de ruches weggelaten, dat leek me wat teveel van het goede, maar het was desondanks geen gemakkelijk project. Zonder de uitgebreide tutorial met foto's van Adriprints, die ik toevallig vond, was ik zeker helemaal verdwaald in de handleiding...

Een blouse met veel extra details, die me stuk voor stuk heel wat hoofdpijn hebben bezorgd. Ik heb wat afgetornd de afgelopen dagen ;). Zo heeft de achterkant van de (superschattige) pofmouwtjes een splitje, wat me serieus een halve dag gekost heeft om dat er enigszins fatsoenlijk uit te laten zien (met dank aan deze blogpost is het uiteindelijk gelukt). En dan lees je dat sommige mensen de hele blouse in een dag in elkaar zetten... Maar als het dan eindelijk zo zit zoals het moet zijn, kan ik daar zo van genieten!

Let op de gaatjes van eerdere stiksels ;)



Pofmouwtje 

Het patroon valt wat ruim, ik heb een maatje 34 gemaakt, maar uiteindelijk de rug- en taillenaden nog een centimeter ingenomen om 'm iets getailleerder te laten vallen. Ik ben er tevreden mee, en ben zeker van plan er nog eens eentje te maken. Nu ik weet hoe het moet zou het toch sneller moeten gaan, of niet? Maar of ik het ooit binnen een dag ga redden...

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi bloesje! Daar heb ik me nog niet aan gewaagd voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blouse Maaike! En de gaatjes van de uitgehaalde stiksels zie ik niet. Maar ik geloof wel dat dit prutsen was. En een blouse in een dag naaien? Dan bedoel je zeker een dag van 24 uur? Maar dan nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blouse! En netjes zeg. Heel veel succes met je nieuwe baan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blouse, dat zal een gepruts geweest zijn, die mouwtjes. Ik heb zelf ook eens mouwsplitten gemaakt. Voor ik dat voor elkaar had, was ik ook een dag verder.

    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi bloesje hoor.En veel succes met je job

    BeantwoordenVerwijderen